Mükemmel Bir Eser; Itri & Bach...


"Itri ve Bach aynı yüzyılda yaşamış anca farklı zamanlarda ve mekanlarda sanatlarında zirve yapmış iki büyük müzik adamı. Biri klasik batı müziğinde diğeri klasik Türk müziğinde mihenk taşı olmuş iki büyük besteci. Bach'ın hayatı ne kadar detaylı biliniyorsa, Itri'nin hayatı bir o kadar gizemli. Bach'ın günümüze ulaşan eseri ne kadar çoksa, Itri'nin bir o kadar az.

Bütün bu farklılıkları bir yana bırakacak olursak hiç şüphesiz müzik Bach ve Itri arasındaki en kuvvetli bağ. Üç sanatçıyı (Ertan Tekin, Murat Aydemir, Çağ Erçağ) bir araya getiren aynı kuvvet, müzik."

şeklinde bir tanıtım yazısı bulunan, yukarıda adı geçen üç müzisyen tarafından icra edilmiş bulunan, Buhurizade Mustafa Itri ve Johann Sebastian Bach'ın eşsiz eserlerini dinlememize imkan vermiş olan çalışmadan bir parçayı dinliyorsunuz eğer linke tıkladıysanız...

Unesco'nun 2012 yılını Itri yılı ilan etmiş olması hasebiyle gerçekleşmiş olan bu çalışmanın yapımcılığını Hasan Saltık üstlenmiş, aranjörlüğünü ise Salih Kartal yapmış.

Bayram tekbiri ile açılan eser, Mevlevi ilahisiyle sona eriyor. Bonus track olarak, Manuk Harutyunyan'ın eşlik ettiği, Bach'ın G minor menüet'i ile Komitas'tan alınma bir Ermeni ezgisi sunuluyor. Hanutyunyan, bu iki eseri, kendi yarattığı "manjut" isimli sazıyla icra ediyor.

Albümün en ilginç yanı, Itri'nin çelloyla, Bach'ın tanburla bütünleşirken, düdük'ün birçok nefesli çalgıyla karıştırılabilecek kadar geniş bir ses aralığında icra edilmesi olsa gerek. Albümü tekrar tekrar dinlediğinizde, ses yoğunluğunu ve enstrümanların kullanılışındaki sade ama yüksek kaliteli beceriyi her defasında yeniden keşfediyorsunuz.

Çağ erçağ, Bach'ın air on g string'ini, 1740 yapımı Petrus Guarneri marka viyolonseli ile bir kerede çalıp kaydetmiş ve yeteneğini bir kez daha ortaya saçıp dökmüş gözüküyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Burjuvazinin Gizemli Çekiciliği Üzerine

1946'nın Sopalı Seçimleri vs. Örtülü Ödenekli 2015 Seçimleri - 1

Butimar’ın Boz Kanatları